Mitsubishi Lancer Evo XI bude hybrid

Lancer Evo XIByli jste zvyklí na Mitsubishi Lancer Evo, které disponuje dvoulitrovým čtyřválcem a turbodmychadlem velkým jako koňská hlava, které po roztočení na plné obrátky poslalo na všechna kola přes nakrátko poskládanou převodovku kolem 300 koní, což stačilo k tomu, aby nejednomu supersportu neskočily na čele vrásky?

Tak to si budete muset odvyknout, protože nová generace ultimativního čtyřdveřového sedanu dostane místo turba elektromotory.

Podařilo se získat informace, které naznačují budoucnost dalšího vývojového stupně Lanceru Evo s označením Evo XI. Pod kapotou bude dvoulitrový čtyřválec, ale s atmosférickým plněním. Ten bude pohánět zadní kola přes bezestupňovou převodovku speciálně uzpůsobenou pro minimální ztráty a maximální přenos výkonu.

Přední nápravě dodá výkon silný elektromotor o výkonu hodně přes 100 koní a v extrémním případě budou oba motory pracovat současně. Evo XI tak stále bude čtyřkolka s výkonem odpovídajícím současné generaci.

Řidič si také bude moci zvolit, zda chce jezdit jen na elektřinu, která Evu XI vystačí na několik desítek kilometrů. Tím se podaří radikálně snížit spotřebu i emise. S přenosem výkonu a k zajištění specifických jízdních vlastností má pomoci nová generace elektronicky nastavitelného podvozku a systém přerozdělování výkonu mezi jednotlivá kola. Evo XI tak prý bude schopné poslat až 100 % výkonu na jedno jediné kolo. Ačkoli se výkony a rychlostí možná podaří překonat i současnou generaci Eva X, bude to vůbec ještě extrémní nástroj pro řidiče? No, nechme se překvapit ....