Mitsubishi Lancer Evo XI bude hybrid
Byli jste zvyklí na Mitsubishi Lancer Evo, které disponuje dvoulitrovým čtyřválcem a turbodmychadlem velkým jako koňská hlava, které po roztočení na plné obrátky poslalo na všechna kola přes nakrátko poskládanou převodovku kolem 300 koní, což stačilo k tomu, aby nejednomu supersportu neskočily na čele vrásky?
Tak to si budete muset odvyknout, protože nová generace ultimativního čtyřdveřového sedanu dostane místo turba elektromotory.
Podařilo se získat informace, které naznačují budoucnost dalšího vývojového stupně Lanceru Evo s označením Evo XI. Pod kapotou bude dvoulitrový čtyřválec, ale s atmosférickým plněním. Ten bude pohánět zadní kola přes bezestupňovou převodovku speciálně uzpůsobenou pro minimální ztráty a maximální přenos výkonu.
Přední nápravě dodá výkon silný elektromotor o výkonu hodně přes 100 koní a v extrémním případě budou oba motory pracovat současně. Evo XI tak stále bude čtyřkolka s výkonem odpovídajícím současné generaci.
Řidič si také bude moci zvolit, zda chce jezdit jen na elektřinu, která Evu XI vystačí na několik desítek kilometrů. Tím se podaří radikálně snížit spotřebu i emise. S přenosem výkonu a k zajištění specifických jízdních vlastností má pomoci nová generace elektronicky nastavitelného podvozku a systém přerozdělování výkonu mezi jednotlivá kola. Evo XI tak prý bude schopné poslat až 100 % výkonu na jedno jediné kolo. Ačkoli se výkony a rychlostí možná podaří překonat i současnou generaci Eva X, bude to vůbec ještě extrémní nástroj pro řidiče? No, nechme se překvapit ....
- Pro psaní komentářů se přihlašte
-

Divize Ralliart, která měla na starosti rychlé silniční i závodní verze vozů Mitsubishi a podporu závodních týmů, oznámila svůj konec. Divize Mitsubishi Ralliart byla založena v roce 1984.
U společností AAA Auto a.s. očekávají půl miliontého zákazníka. Odměnou mu bude auto zdarma, jenže .... bude to za odměnu a nebo za trest.
Benzín Natural 95 zdražil v Česku za poslední týden průměrně o 27 haléřů na 31,08 koruny za litr. Nafta poskočila o 11 haléřů nahoru na 29,33 haléřů. Plyne to z informací CCS.
Úřadující vicemistři České republiky v rally Václav Pech jun. a spolujezdec Petr Uhel se v pátek 26.března postaví na start Valašské Rally, prvního podniku sedmidílného seriálu Mezinárodního Mistrovství České republiky. Posádka EuroOil teamu v loňském roce bojovala v závěrečné soutěži rally Bohemia do posledních metrů o mistrovský titul, a i letos budou chtít Pech s Uhlem se svým modrožlutým Mitsubishi Lancer EVO IX míchat kartami. „Do nové sezóny vstupujeme ve tradičních barvách EuroOil teamu, ale se zbrusu novým autem, které jsme přes zimu postavili podle posledních možností homologace pro produkční vozy. Můžeme využít o jeden milimetr větší restriktor, díky čemuž se do motoru dostane více vzduchu a máme tak k dispozici lepší průběh výkonu a kroutícího momentu.